Du er her: Hjem / Hjemmesykepleie

Innhold

    Hjemmesykepleie

    Hjemmesykepleie (Helsetjenester i hjemmet)

    Tjenesten er aktuell for deg som:

    • trenger nødvendig helsehjelp i eget hjem på grunn av sykdom og funksjonsnedsettelse
    • ikke kan oppsøke fastlege eller annen helsehjelp på egen hånd
    • trenger oppfølging og observasjon, f.eks. ved medisinsk behandling, og har til hensikt å gjøre deg mest mulig selvhjulpen

    Du som har sykdom, skade og/eller nedsatt funksjonsevne av kronisk eller akutt karakter, som ikke er i stand til å oppsøke helsehjelp på egenhånd. 

    Hjemmesykepleie er gratis.

    Hvordan søker jeg?

    Søknadsskjema for helsetjenester

    Du kan kontakte Tildelingskontoret for helse- og omsorgstjenester hvis du ønsker mer informasjon og hjelp.

    Tildelingskontoret for helse- og omsorgstjenester

    Tlf: 409 00 139 (telefontid: kl 11:00-14:00)

    Besøksadresse: Storgt. 13, 3510 Hønefoss

    Postadresse: Postboks 123, 3502 Hønefoss

    Hvor er hjemmetjenesten lokalisert?

    Hønefoss

    Hønefoss Hjemmetjeneste

    Heradsbygdveien 20
    3518 Hønefoss


    Lag 1

    Avdelingsleder: Silje Bergan

    Tlf.leder: 476 18 501, mellom 07.30-15.00.

    Kontortelefon mellom 07.00-14.30: 954 08 570

    Dersom du har beskjeder som ikke kan vente til neste dag,
    kan du i tidsrommet kl. 15.00- 22.00 benytte tlf: 977 64 912

     

    Lag 2

    Avdelingsleder: Herbjørg Dalene Bjerke

    Tlf.leder: 906 84 314, mellom 07.30-15.00

    Kontortelefon mellom 07.00-14.30: 917 95 686         

    Dersom du har beskjeder som ikke kan vente til neste dag,
    kan du i tidsrommet kl. 15.00- 22.00 benytte tlf: 911 98 417

     

    Lag3: 

    Avdelingsleder : Trine Stevnebø 

    Tlf leder: 932 27 109, mellom 07.30-15.00

    Kontortelefon mellom 07.00 - 14.30: 477 88 363

    Dersom du har beskjeder som ikke kan vente til neste dag
    kan du i tidsrommet kl. 15.00- 22.00 benytte tlf: 995 18 262

    Enhetsleder: Anne Marie Thomle Brager

    Vi oppfordrer til å ikke sende personopplysninger på mail.



    Hallingby

    Hovedtelefonnummer:  992 33 120

    Hvalsbruveien 21: 900 67 275 og 900 58 703

    Adresse: Hvalsbruveien 21, 3525 Hallingby

     

    Kontaktinformasjon:

    Avdelingsleder: Solveig Iversen Opperud

    Mobil: 477 54 260

    Enhetsleder: Anette Sulland 

    Vi oppfordrer til å ikke sende personopplysninger på mail.

    Nes

    Hovednummer: 32 17 94 00

    Vakttelefon 918 40 876

    Adresse: Furusletta 1, 3524 Nes i ådal

    Kontaktinformasjon

    Avdelingsleder: Anna Koncz-Rozsa

    Mobil: 938 29 689

    Enhetsleder: Anette Sulland 

     

    Vi oppfordrer til å ikke sende personopplysninger på mail.

    Tyristrand

    Kontaktinformasjon

    Kontortelefon 07:30-15:00) 902 64 650

    Vakttelefon (15:00-22:15) 975 27 384

    Adresse: Solumveien 7, 3533 Tyristrand

    Kontaktinformasjon:

    Avdelingsleder: Synnøve Repvik 

    Mobil: 402 40 330

    Enhetsleder: Anette Bjerkheim Sulland

    Vi oppfordrer til å ikke sende personopplysninger på mail.

    Sokna

    Kontortelefon (07:30-15:00) 32 11 44 11

    Vakttelefon (15:00-22:00) 975 96 831

    Adresse: Roaveien 1, 3534 Sokna

     

    Kontaktinformasjon

    Avdelingsleder:Martin Peter Raastad

    Mobil: 479 06 342

    Enhetsleder:Anette Sulland 

    Vi oppfordrer til å ikke sende personopplysninger på mail.

     

    Aktuelle lover

    Klage og tilbakemeldinger på helse- og omsorgstjenester

    En rekke kommunale tjenester har klagerett etter gjeldene lovverk. Dersom det er klagerett på tjenesten du søker vil informasjon om din klageadgang  fremkomme i vedtaket.  Du har rett på informasjon og hjelp til å klage fra kommunen.

    Tilbakemeldinger

    Vi er opptatt av å yte gode tjenester og drive kontinuerlig forbedring av kvaliteten i tjenestene. Ønsker du å gi en tilbakemelding, oppfordrer vi deg til å benytte kommunens tilbakemeldingsskjema. Du kan også kontakte servicetorget.

    Daglige tilbakemeldinger om samhandling kan gjerne gjøres direkte til den tjenesteyteren du har kontakt med. 

    Tilbakemeldingsskjema for helsetjenester

    Du kan også finne skjemaet i papirform ved inngangen til de store institusjonene eller på Servicetorget.

     Serviceerklæring for helsetjenester

    Kommunen har en Serviceerklæring som ligger til grunn for alle helse- og omsorgstjenester i Ringerike.

    Formålet med serviceerklæringen er å legge til rette for et godt samarbeid mellom bruker, pårørende og tjenesteyter, samt skape realistiske forventninger til våre tjenester. 

    Du kan lese mer om Serviceerklæringen her

    Siste endret: 22.01.2021

    Fant du det du lette etter?

    Takk for din tilbakemelding

    Hva forsøkte du å finne?