Innhold
Når du har fått BPA
Oppstart med BPA
Hvis du har fått innvilget BPA, blir man kontaktet av avdelingsleder for BPA i Ringerike kommune. Da får man informasjon om valgmuligheter, for eksempel om man ønsker å benytte Ringerike kommune som leverandør, eller en av de seks eksterne leverandørene som finnes. Det avtales også når BPA skal begynne.
Ringerike kommune drifter i dag ordninger selv, i samarbeid med vedtaksmottakere.
Avdelingsleder drift BPA:
Mob: 902 50 060
Enhetsleder:
Mob: 924 84 090
Fritt brukervalg
Ringerike kommune har fritt brukervalg, i tillegg til at vi drifter ordninger selv. Vi har pr i dag avtale med 6 eksterne leverandører.
Private leverandører (pr januar 2021)
Individuell avtale
Alle vedtaksmottakere, uavhengig av om det velges Ringerike kommune eller ekstern leverandør, må inngå skiftelig individuell avtale og signere denne.
Last ned individuell avtale om brukerstyrt personlig assistanse (BPA) her
Har BPA ledsagerbevis kan dette benyttes som gratis inngang til mange aktiviteter sammen med deg.
Skifte leverandør
Bruker som allerede har vedtak og som ønsker å skifte leverandør, kan overføres til ny leverandør. Assistentene kan følge med til ny leverandør gjennom virksomhetsoverdragelse, dersom assistentene selv ønsker det.
Ved ønske om skifte av leverandør, må arbeidsleder ta kontakt med avdelingsleder for BPA, som starter prosessen sammen med arbeidsleder. Oppsigelsestid for endring/ opphør er 3 måneder, hvis ikke annet er avtalt med leverandør.
Aktuelle lover:
https://lovdata.no/dokument/NL/lov/2005-06-17-62/KAPITTEL_18#§16-2