Du er her: Hjem / Brukerstyrt personlig assistent / Når du har fått BPA

Innhold

    Når du har fått BPA

    Oppstart med BPA

    Hvis du har fått innvilget BPA, blir man kontaktet av avdelingsleder for BPA i Ringerike kommune. Da får man informasjon om valgmuligheter, for eksempel om man ønsker å benytte Ringerike kommune som leverandør, eller en av de seks eksterne leverandørene som finnes. Det avtales også når BPA skal begynne.

    Ringerike kommune drifter i dag ordninger selv, i samarbeid med vedtaksmottakere.

    Avdelingsleder drift BPA: 

    Gro Arnesen

    Mob: 902 50 060

    Enhetsleder:

    Ingunn Camilla Tangen

    Mob: 924 84 090

    Fritt brukervalg

    Ringerike kommune har fritt brukervalg, i tillegg til at vi drifter ordninger selv. Vi har pr i dag avtale med 6 eksterne leverandører.

    Private leverandører (pr januar 2021)

    Stendi  

    Humana AS

    Uloba AS  

    Assister meg

    Individuell avtale

    Alle vedtaksmottakere, uavhengig av om det velges Ringerike kommune eller ekstern leverandør, må inngå skiftelig individuell avtale og signere denne.

    Last ned individuell avtale om brukerstyrt personlig assistanse (BPA) her  

    Har BPA ledsagerbevis kan dette benyttes som gratis inngang til mange aktiviteter sammen med deg.

    Les mer om ledsagerbevis her

    Skifte leverandør

    Bruker som allerede har vedtak og som ønsker å skifte leverandør, kan overføres til ny leverandør. Assistentene kan følge med til ny leverandør gjennom virksomhetsoverdragelse, dersom assistentene selv ønsker det.

    Ved ønske om skifte av leverandør, må arbeidsleder ta kontakt med avdelingsleder for BPA, som starter prosessen sammen med arbeidsleder. Oppsigelsestid for endring/ opphør er 3 måneder, hvis ikke annet er avtalt med leverandør.

    Aktuelle lover:

    https://lovdata.no/dokument/NL/lov/2005-06-17-62/KAPITTEL_18#§16-2 

    Siste endret: 08.09.2023

    Fant du det du lette etter?

    Takk for din tilbakemelding

    Hva forsøkte du å finne?