Du er her: Hjem / Arkiv 2023 / Forsinket faktura

Innhold

    Forsinket faktura

    Faktura for vann- og avløp er dessverre forsinket. Vanligvis sendes faktura for 2. termin ut i månedsskifte mai/juni, men i år bli denne sendt ut i siste halvdel av juni og da med forfall 20. august. Vi beklager dette og håper ikke forsinkelsen vil medføre problemer for våre abonnenter.

    Ta kontakt om du har spørsmål

    Dersom du har spørsmål om fakturaen kan du kontakte oss på telefon 477 82 456 mellom kl 12-15, eventuelt epost vannmaler@ringerike.kommune.no.

    Det gis nå god tid til betalingsfristen 20. august. Et godt tips kan være å betale deler av fakturaen i juni, en del i juli og resten i august for de som ønsker å spre innbetalingen over flere måneder.

    De som mottar avtalegiro eller annen digital faktura må da stoppe denne i nettbanken, notere seg kontonummer og kid-nummer som står på fakturaen og bruke disse når det skal delinnbetales. Du bestemmer da selv beløpet pr delinnbetaling, men summen må tilsvare fakturabeløpet for å unngå purregebyrer og forsinkelsesrenter etter 20. august.

    Dersom det skulle være utfordringer med å betale fakturaen har kommunen ordninger som vil kunne gi betalingsutsettelse en kort stund. En annen løsning kan være at det lages en nedbetalingsavtale med månedlige beløp også etter betalingsfristen.

    Har du spørsmål om fakturabetalingen kan du kontakte oss på telefon 32 11 74 00, eventuelt e-post kommunal.innkreving@ringerike.kommune.no.

    Siste endret: 29.09.2023

    Fant du det du lette etter?

    Takk for din tilbakemelding

    Hva forsøkte du å finne?