Du er her: Hjem / Arkiv 2018 / Hils på Kari, vår nye digitale medarbeider

Innhold

    Hils på Kari, vår nye digitale medarbeider

    Vi har fra 20. november en ny digital medarbeider. Hun heter Kari og er et dataprogram (chatbot) som innbyggerne kan stille spørsmål til og få svar fra. Hun jobber hele døgnet, blir smartere for hver dag og er alltid like blid!

    Hvor finner du Kari?

    Kari bor nederst til høyre her på siden. Test henne gjerne litt ut - og gi direkte tilbakemelding ved å klikke på tommel opp eller tommel ned på svaret hun gir deg.

    Hva kan Kari?

    Kari er intelligent og prøver å forstå hva man spør om, basert på det vi har lært henne og hvilke data hun har tilgjengelig. Hun svarer best på korte spørsmål om kommunale tjenester.

    Hun er foreløpig under opplæring og har ikke tilgang til alt ennå, men vil stadig lære nye ting og få flere tilganger etter hvert. 

    Hvorfor bruke Kari?

    Kari er tilgjengelig hele døgnet. Du kan møte Kari der du er, når du vil. Bare ta opp telefonen, nettbrettet eller gå inn på pc-en, og gå inn på nettsiden. Der dukker Kari opp og er klar til å hjelpe til. Hvis hun ikke kan hjelpe deg sier hun ifra.  

    Du kan fortsatt snakke med oss!

    Servicetorget er der for deg fra ni til halv fire, fem dager i uka, Kari er kun en ekstrahjelp. En ekstrahjelp som er så glad i jobben sin at hun aldri går hjem. Man kan derfor få hjelp hver eneste dag 24 timer i døgnet.

    Digital dialog

    Vi jobber for å legge til rette for enkle og smarte løsninger for dialog med innbyggerne våre. I Norge har 90% en smarttelefon, og derfor er kommunens mobiltilpassede nettside + KommuneKari praktiske og tilgjengelige verktøy vi har tro på.

    Teknologien er norsk og blir hele tiden videreutviklet av boost.ai og Sem & Stenersen Prokom AS.

    Siste endret: 24.06.2019

    Fant du det du lette etter?

    Takk for din tilbakemelding

    Hva forsøkte du å finne?