Du er her: Hjem / Helse / Koordinerende enhet for habilitering og rehabilitering

Innhold

    Koordinerende enhet for habilitering og rehabilitering

    Vi skal bidra til å sikre helhetlig tilbud til pasienter og brukere med behov for langsiktig sosial, psykososial eller medisinsk habilitering og rehabilitering.

    Om oss

    Koordinerende enhet har overordnet ansvar for oppnevning, opplæring og veiledning av koordinator og arbeidet med individuell plan.

    Koordinerende enhet skal bidra til tverrfaglig og tverretatlig samarbeid, innad i kommunen og med helseforetakene når du har samensatte tjenestebehov innen helse, over lengre tid.

    Hvem hjelper vi?

    Koordinerende enhet gir råd og veiledning hvis du har spørsmål om koordinator og individuell plan for habilitering eller rehabilitering. Enheten gir informasjon om dine rettigheter.

    Ta kontakt om koordinator og Individuell plan om du mottar eller skal motta to, eller flere, helse- og omsorgstjenester over lang tid. 

    Du har rett til å få utpekt en koordinator, uavhengig av om du ønsker en Individuell plan eller ikke. Individuell plan utløser ikke noen rettigheter eller tjenester i seg selv, men er kun et verktøy for samarbeid mellom dine tjenester.

    Hva er individuell plan (IP)

    Hvis du har behov for flere ulike helse- og omsorgstjenester over lang tid, kan du søke om Individuell plan.

    Individuell plan er et dokument som gir samlet oversikt over dine behov for offentlige tjenester.

    En IP kan:

    • hjelpe deg å sette langsiktige mål for hverdagen,
    • gir oversikt over kontaktpersoner
    • skal sikre at dine samarbeidspartnere samarbeider med deg og hverandre

    Hvem kan søke?

    Personer med behov for langvarige og koordinerte helse- og omsorgstjenester, og deres pårørende.

    Pris

    Individuell plan er gratis.

    Hvordan søker jeg?

    Fyll ut skjemaet "Henvendelse om Individuell plan/Koordinator" og send det til Koordinerende enhet.

    Du kan også kontakte Tildelingskontoret hvis du ønsker mer informasjon og hjelp.

    Tildelingskontoret for helse- og omsorgstjenester

    Tlf: 409 00 139

    Besøksadresse: Storgt. 13, 3510 Hønefoss

    Postadresse: Postboks 123, 3502 Hønefoss

    Elektronisk samhandlingsverktøy

    Kommunen har AcosIP som elektronisk verktøy for registrering av koordinator og Individuell plan. (Link til acosip.no/ringerike)

    Kontaktinformasjon

    Koordinerende enhet 

    Vi er lokalisert i Vikenbygget, Storgata 13.

    Nanna Kristoffersen, Fagleder

    Mobil 918 31 559

    Lillan Tangen Bratsberg, Systemansvarlig Acosip

    Mobil 993 05 549

    Torhild Lien

    Mobil 468 29 144

    Aktuelle lover

    Det er lovpålagt med en en koordinerende enhet for habiliterings- og rehabiliteringsvirksomheten i kommunen.

    Klage og tilbakemeldinger på helse- og omsorgstjenester

    En rekke kommunale tjenester har klagerett etter gjeldene lovverk. Dersom det er klagerett på tjenesten du søker vil informasjon om din klageadgang  fremkomme i vedtaket.  Du har rett på informasjon og hjelp til å klage fra kommunen.

    Tilbakemeldinger

    Vi er opptatt av å yte gode tjenester og drive kontinuerlig forbedring av kvaliteten i tjenestene. Ønsker du å gi en tilbakemelding, oppfordrer vi deg til å benytte kommunens tilbakemeldingsskjema. Du kan også kontakte servicetorget.

    Daglige tilbakemeldinger om samhandling kan gjerne gjøres direkte til den tjenesteyteren du har kontakt med. 

    Siste endret: 05.11.2018

    Fant du det du lette etter?

    Takk for din tilbakemelding

    Hva forsøkte du å finne?