Gå til innhold Gå til søk

Problemer med trygghetsalarmen?

Hjelp 24 vil få varsling om feil på alarm. De gir melding til hjemmetjenesten som reiser hjem til bruker og tester alarmen.

Hvis alarmen ikke fungerer eller begynner å pipe, kan den nullstilles ved å bryte strømmen. Bryter finnes midt under apparatet (liten sort bryter).

Testing av alarm
Testing av alarmene gjøres ved montering og av bruker selv 1 gang i mnd. Ved montering av alarmen får brukeren beskrivelse (gult ark) av hvordan testing gjøres. Eventuelle feil på alarmene rettes etter arbeidsordre fra Hjelp 24.

I Ringerike kommune er det montert ulike typer trygghetsalarm. For tiden jobbes det med å få byttet ut alarmer slik at man har kun en type (NEO) å forholde seg til.

Publisert
18.01.2013
Sist endret
18.01.2013

Kontakt oss


På dagtid man-søn (kl. 07.30-22.00) - ta kontakt med hjemmehjelptjenesten brukeren tilhører.

På natten (kl. 22.00 - 07.30) er det felles vakttelefon: 97472230.



send siden som epost Tips noen om denne siden

Kommunevåpen Ringerike kommune    Ringerike kommune - 32 11 74 00 - e-post: postmottak@ringerike.kommune.no - Nettredaktør: Evi Mathilassi Lien    Følg oss på Twitter Linkedin

                                 
Google
Tilpasset søk